söndag 17 oktober 2010

stallet!

var och red reidun i dag med och sofia red pontus :D<3
vi kom till stallet rätt sent, typ nån gång efter halv 6 och då hade det redan börjat skymma så vi bestämde oss för och rida i manegen i dag med, så vi skrittade dit och när vi kom dit så visade det sig att det var typ nån tävling där eller nåt, för dom hade båda manegerna och i privatmanegen hade dom typ träning, jaja, nåt var det i alla fall. så jag frågade sofia vad vi skulle göra nu och hon bara "vi rider ut!". och sen när vi skulle dra så kom sofia på att vi kunde ta paddocken vid kvarna eftersom den var ledig, så ja, där red vi i stället :)
jag red mest i skritt och trav eftersom hon fortfarande inte har så bra kondis, men precis innan vi skulle skritta hem så gjorde jag två galoppfattningar. den andra blev inte så kanon, för hon ville bara in till pontus och sofia, så hon fick världens galopp och drog in till dom och jag bara "neeej!" och så saktade hon av, haha, busfröet! <3
men sen hade det blivit rätt mörkt så vi red hem igen och så ryktade vi dom, sen mockade jag reiduns box medans sofia fixade maten, sen stog jag och kollade på när sofia mockade pontus box och så släppte vi inte in pontus i boxen för att den dammade sjukt mycket efter att hon hade mockat så han fick stå där medans reidun stog i sin box och så höll vi på och sopa stallet, men sen så kunde vi släppa in honom, efter det så gick vi ut i mörkret och skulle tömma skottkärran, vi var tvungna och ha lampa med oss eftersom vi inte såg nåt, hahaha, sofia hade värsta problem med och tömma den för att hon såg inget, så jag var tvungen och komma dit och lysa och efter det så klara hon det och sen så gick vi tillbaka och tog av hästarna grimmorna och gav dom mat och sen gick vi, vi skulle gå ner till kvarna för att sofias pappa skulle komma och hämta oss där och det var sjukt mörkt när vi gick där, tar typ 5-10 minuter och det är typ mellan massa buskar och träd, så det blev ännu mörkare pga det, men det var roligt...trodde typ hela tiden att det var någon bakom oss, hahaha ;D
tror nog att jag ska med sofia på tisdag eftersom jag rider i morgon på kvarna, så då hinner jag inte, så på tisdag blir det nog. saknar redan reidun, min lilla buse :(<3
reidun är bäst. älskar dig <3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar