söndag 17 oktober 2010

16 oktober

hann inte blogga nåt i går, var i stallet hela eftermiddagen, men nu ska jag berätta lite :)
först så vaknade jag as tidigt, typ klockan 5 och var så himla sjukt mega tät, så jag typ tog nässpray 5 gånger i samma näsborre, hahaha ;)
sen vaknade jag typ halv 9 och sen somnade jag och vaknade typ klockan 9 eller nåt. sen gick vi upp och åt frukost och sen gjorde jag mig i ordning och sen gick vi på stan en sväng och sen fick jag och farmor det lite stressigt, för sofia skulle komma halv 1 och vi var tvungna och ta med oss shandi (christer, carina och victors hund) hem för att christer och victor skulle gå i affärer och hon skulle ju lukta och sega sig skit mycket, så vi var hemma typ fem i halv 1 och då sprang jag in och bytte om fort som tusiken och sen var klockan typ halv 1 och sofia kom inte och klockan blev tjugo i 1 och då gick farmor och shandi igen för att dom skulle möta christer och victor, så jag stog på balkongen och väntade. till slut blev jag lite rastlös så jag gick och hämtade cykeln och då var klockan typ kvart i 1 och sofia hade fortfarande inte kommit så jag stog utanför och väntade och när jag skulle ringa till hennes mobil så kommer hon cyklandes och så sa jag att jag hade stått här ute och väntat lite, haha!
men sen gick vi upp och lämnade hennes grejer och jag tog mina ridgrejer och så cyklade vi till stallet...ligger typ nån minut ifrån kvarna, i alla fall med cykel :)
men sen så hämtade vi hästarna och ryktade dom och gjorde i ordning dom och sen när vi skulle hoppa upp så fick reidun lite damp, hon ville inte stå stilla, så när jag hade stoppat i stigbygeln så gick hon i väg, så sofia fick hoppa av pontus (hennes foderhäst) och hålla i reidun medans jag hoppade upp, haha...busiga lilla häst <3
och jag är ju så jäkla förkyld så jag ville inte rida ute, så först skrittade vi ut en liten sväng och sen red vi till privatmanegen vid kvarna, asså dom har en manege där lektionerna är och så har dom en privatmanege precis jämte, så red vi lite där och sen gjorde vi en liten bana med skänkelvikningar och lite galoppfattningar och sen red vi runt stallet och sen hem igen. måste bara säga att reidun är otroligt speciell. asså man ska typ inte ha för korta tyglar på henne för att hon måste sträcka ut halsen hela tiden, så när man känner att man har kontakt med bettet så kan tyglarna vara sjukt långa, fast det ska vara så och sen i galoppen så sänker hon huvudet ännu längre ner så det känns som om hon skulle kunna snubbla på sitt eget huvud och så när man har långa tyglar så går hon normalt, men om man har korta så går hon hur snabbt som helst, haha, speciell om man ska säga så ja. men hon är otroligt rolig och rida :D<3
och juste, jag har ju ingen medryttarhäst eller nåt, och ägaren är 18 år så hon hinner inte rida reidun och sofia rider nästan alltid själv och hon tycker inte att det är så roligt, så hon frågade i fall jag ville fortsätta rida reidun och hänga med sofia till stallet några gånger i veckan så hon slipper rida ensam hela tiden och gissa om jag blev glaaaad!?
så nu behöver jag inte kolla efter medryttarhäst nån mer gång, för nu har jag en och det är gratiiiis, great!
så jag ska nog hänga med sofia lite nästa vecka kan jag tänka mig. äntligen, shit va jag har längtat efter det här, ni anar inte!
reidun är bääääst, ni kan inte säga nåt annat :D<3333

emn, hoppas att nån orkar läsa allt. men jaja, om ni inte orkar det så kan ni ju kolla på bilderna i alla fall, haha!
ha det, puss!













                                                                      älskar dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar