fredag 8 oktober 2010

jag älskar min pålle!

måste bara berätta lite om ridningen med elevens val, flash är b ä s t <3
först var han så stel att det knappast gick gå in på en volt, men så efter ett tag började jag göra lite volter och sen fick vi galoppera, med han var fortfarande så jäkla stel, linn sa till mig typ 4 gånger "emelie, ha kontakt med munnen" eller vad hon nu sa och så kortade jag, men han sträckte på halsen hela tiden för att han var så stel, men sen började jag trava på en mindre volt innanför spåret runt linn i stället för och galoppera runt och han blev mjukare och mjukare för varje varv och till slut släppte jag på tyglarna och då åkte huvudet ner och han gick på tygeln och linn bara "jättefint emelie!" och så travade jag runt där tills han gick så fint som jag ville och till slut var han hur mjuk och fin som helst, jag är så jävla nöjd. hade ju inte ridit honom sen i mitten av april och efter typ 15-20 minuter så gick han på tygeln och var redigt fin :'D<3

                                              jag älskar dig underbara varelse, du är guld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar