fredag 12 november 2010

reidun (L)

tänk att det är mer än 1 månadsen jag satt på din rygg för första gången :o
andra gången jag red så höll jag på och dö när jag skulle galoppera, men det gjorde jag inte, fast du rusa i väg lite och sen andra gången så rusa du i väg lite igen och sen har jag inte galopperat så mycket, men jag gjorde det i tisdags, u.n.d.e.r.b.a.r.t. <3
men nu är det så att den 1 januari så ska inte tjejen som har reidun ha henne längre utan det är en annan tjej, vet inte om det är hennes syster, men i alla fall, hon ska ha reidun från den 1 januari och då vet jag inte om jag kommer få rida reidun nåt mer. känns som att tiden bara går så jäkla fort, alldeles för fort så att den 1 januari känns jäkligt nära, visserligen så kommer där ännu närmare för varje dag som går, men jag fick reda på detta för rätt längesen, eller kanske...2 veckorsen och dom här veckorna har bara rusat förbi. och jag och felicia håller ju på med en grej i elevens val, vi ska ju nämligen träna reidun, se hur mjuk hon blir efter varje gång jag rider henne, vi har bara gjort det en gång, men vi ska göra det åtta gånger till, men om inte jag ska ha reidun nåt mer sen så känns ju denna träningen rätt m.e.n.i.n.g.s.l.ö.s. däremot så mejlade jag en annan person som hade en häst typ 30 minuter härifrån med cykel, men hon ville att man skulle vara 18 år eller äldre, men jag mejlade eftersom jag har ridit i ca 9 år, så jag är rätt seriös med min ridning, så jag ska se när jag får svar :)
men det känns ju verkligen svårt att jag ska lämna reidun snart. för varje gång som jag rider henne så känner jag att vi blir mer och mer vänner, att hon litar på mig och jag på henne, hon vet att jag inte skulle utsätta henne för nånting, och jag kan liksom bara släppa tyglarna och trava och veta att hon inte skulle skena i väg, den tilliten har jag till henne och den hade jag inte första gången, då vågade jag knappast ha långa tyglar när vi red ute, men nu är det nåt helt annat. det känns som att vi blir mer ett för varje gång som går och när jag kommer till hagen så tittar hon upp på mig och sofia, gör pontus också, men reidun gjorde inte det dom första gångerna. så det är verkligen svårt att jag ska lämna henne. ett måste som jag ska göra är att jag ska rida henne den 30 december, för på lördag den 1 januari så tror jag nog att lisa ska rida och sen kommer hon ju ha henne och sen så rider ju sofia på fredagar...fast har vi jullov då?...äsch, det får jag kolla upp, annars så måste vi rida den 31 december och då ska jag Verkligen ta vara på den tiden <3

reidun, du är så mysig att man kan dö...när man rider till manegen så är du så framåt, men efter ett tag så blir du jättelugn, så himla mysigt och bara...skritta. men snart kommer jag inte få göra det. men nu är det ju så att vi faktiskt har några veckor kvar och det är jag riktigt glad över. men när stunden väl är inne så kommer jag gråta...gråta...och åter gråta.
du kommer alltid att vara min number one! aldrig att någon kommer ta din plats. du är så jävla fin och underbar...du är helt enkelt bara B.Ä.S.T!
du kommer betyda mest för mig all the time!
jag kommer för alltid att älska dig mest! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar